Zespół Szkół Samorządowych w Sułkowicach-Bolęcinie decyzją Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności otrzymał dofinansowanie projektu w ramach sektora Edukacja Szkolna, Akcja 1 w roku 2024.
Projekt „Odkryjmy nasz potencjał” został wysoko oceniony przez komisję, uzyskując 91 punktów na 100 możliwych. Kwota przyznanej dotacji wynosi 27964 euro.
Przystąpienie do projektu Erasmus+ to odpowiedź na wyzwania współczesnej szkoły. To szansa na rozwój, podniesienie kompetencji, zaspokojenie potrzeb szkoły. Chcemy być partnerem i nie odstawać od kadry i poziomu edukacji w Unii Europejskiej. Potrzebujemy zmian, unowocześnienia i inspiracji. Chcemy przenieść na polski grunt metody i narzędzia, które sprawdziły się w krajach wiodących. Zależy nam, aby stać się wzorcem dla naszych uczniów i podzielić się zdobytą wiedzą z lokalnymi ośrodkami edukacyjnymi.
Projekt uwzględnia indywidualne potrzeby naszej szkoły. Główne cele projektu to poprawa jakości pracy szkoły poprzez: podniesienie kompetencji w komunikowaniu się w języku angielskim, zaangażowanie w międzynarodową współpracę, wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez zastosowanie innowacyjnych metod nauczania w celu rozwoju kompetencji kluczowych, rozwój umiejętności cyfrowych oraz podniesienie kompetencji w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Projekt będzie realizowany od 1.10.2024r. do 31.03.2026r.. Będzie w nim uczestniczyć trzynastu nauczycieli, którzy będą rozwijali swoją wiedzę i umiejętności, biorąc udział w pięciu różnych kursach w czterech krajach europejskich – na Malcie, we Włoszech, w Hiszpanii i Irlandii. Przedsięwzięcie realizowane będzie przy udziale i pomocy Urzędu Miasta oraz Gminnego Zarządu Oświaty w Andrychowie.
Przystąpienie do projektu Erasmus wpłynie na podniesienie kompetencji językowych uczestników i zaangażowanie szkoły we współpracę międzynarodową, podwyższy jakość pracy szkoły w zakresie stosowania TIK oraz innych nowoczesnych metod i technik nauczania, a także zindywidualizuje proces pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ramach edukacji włączającej. Udział w projekcie wpłynie na podniesienie jakości nauczania i podniesie prestiż placówki w środowisku lokalnym.